Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/irzopl1/domains/cc-series.pl/public_html/Core/includes/vars.php on line 48 Command & Conquer 4 - C&C 4 Developer Q&A Session #9
Ustanawiam połączenie z Philadefią, proszę czekać...
Pojawi³ sie kolejny odcinek pytañ i odpowiedzi do developera. Zapraszam do dalszej lektury , bo jest tam pare informacji wartych uwagi.
1. Czy w grze pojawi± siê efekty pogodowe takie jak ¶nieg, lub burze jonowe ?
Odp. Owszem w C&C 4 pojawi± siê rózne efekty pogodowe, miêdzy innymi wspomniane wcze¶niej burze jonowe.
2. Czy pojawi± siê jakiekolwiek nowe skróty klawiszowe , które usprawni± grê ?
Odp. W C&C 4 pojawi siê spora liczba ca³kiem nowych skrótów klawiszowych , jak równie¿ niektóre akcje które by³y ju¿ przypisane do odpowiednich klawiszy zostan± przekonstruowane. Klawiszem Q od teraz nie bêdzie siê zaznacza³o tylko wszystkie jednostki bojowe. Je¶li gracz naci¶nie Q dwa razy zaznaczy On wszystkie swoje jednostki na ca³ej mapie. Klawisz E od teraz odpowiada za zaznaczenie wszystkich jednostek leczniczych i in¿ynierskich na mapie. Z kolei za pomoc± G ustawiamy jednostce komendê stra¿y innej jednostki lub ca³ego obszaru. R od teraz wybiera Crawlera gracza , a je¶li nacisn±æ go dwa razy centruje mapê na Crawleru gracza. Dodatkowo specjalne zdolno¶ci jednostek zosta³y teraz przesuniête na klawisze X , Z i C dziêki czemu gracz ma do nich u³atwiony dostêp.
3. Czy pojawi± siê jaki¶ unikalne ulepszenia dla jednostek ?
Odp. S± dwa ró¿ne typy ulepszeñ jednostek w C&C 4. Ka¿da z trzech klas posiada swoj± w³asn± listê ulepszeñ dla jednostek z Tier 2 i Tier 3 które dzia³aj± na jeden typ jednostek z tej klasy. Je¶li lubisz przyk³adowo u¿ywaæ Flame tankó'w NOD'u , ofensywna klasa NOD posiada ulepszenia które zwiêksza prêdko¶æ poruszania siê Flame Tanków i sprawia ¿e pojazd zostawia za sob± p³on±cy pas ognia za sob±. Oprócz tych ulepszeñ, które które mo¿na zakupiæ za punkty ulepszeñ, s± tak¿e odblokowywane na Tier 2, ulepszenia budynków poprawiaj±ce pancerz, czy si³ê ognia w przypadku struktur obronnych. Za to NOD ju¿ na Tier 1 ma mo¿liwo¶æ opracowania ulepszenia które pozwala zakopaæ struktury obronne gracza pod ziemiê i zaskoczyæ przeciwnika kiedy podejdzie on zbyt blisko.
4. Czy ka¿da z frakcji bêdzie mia³a swoj± w³asn± ¶cie¿kê d¼wiêkow± ?
Odp. Nie tylko ka¿da ze stron bêdzie mia³a swoj± w³asn± ¶cie¿kê muzyczn±... ¶cie¿ka ta bêdzie siê tak¿e zmieniaæ w zale¿no¶ci od tego która z klas grasz. GDI to muzyka symfoniczna , bardzo podnios³a. Z kolei NOD to muzyka elektroniczna. Mamy nadziejê ¿e muzyka bêdzie wprowadzaæ w zupe³nie inny nastrój w zale¿no¶ci od tego jak± frakcj± i klas± gramy.
5. Co wp³ynê³o na decyzjê o takim a nie innym skalowaniu jednostek ? Czy jest to wci±¿ zmieniane ?
Odp. Kiedy patrzymy na skalowanie jednostek, pierwszym pytaniem które sobie zadajemy jest: czy jednostka / budynek / obiekt bêdzie dobrze widoczna i rozpoznawalna, zw³aszcza w ogniu walki? Poniewa¿ odpowiedni kszta³t i wygl±d, tak¿e jej uzbrojenia, to klucz do stworzenia zrozumia³ego obrazu pola bitwy, zw³aszcza w ¶rodku tej bitwy. Chcieliby¶my ¿eby wszystko mo¿na by³o zrozumieæ ju¿ na pierwszy rzut oka , tak ¿eby gracz nie mia³ ¿adnych problemów. To jest ogólnie moment w którym uznajemy ¿e jednostka jest za du¿a, albo za ma³a. Po zakoñczeniu prac przy skalowaniu, ogl±damy dan± jednostkê jeszcze raz, sprawdzaj±c czy jej obecny rozmiar pokrywa siê z si³± jej ataku lub mo¿liwo¶ciami defensywnymi. Aktualnie zakoñczyli¶my drugie generalne przeskalowanie jednostek , i obecnie bêdziemy dokonywaæ delikatnych znan w miarê dopracowywania szczegó³ów.