Generals

» Historia konfliktu
» Wymagania sprzętowe
» Multiplayer
» Co nowego
» Kup najtaniej
» Triki i oszustwa
» Skróty klawiszowe
» Linki
» Pudełka
» Nowy śilnik
» Ocena media
» Recenzja

Galeria

» Screenshots
» Wallpapers
» Szkice
» Projekty
» Inne

Download

» Ogólny
» Muzyka  
» Videos  
» Mapy  
» Misje  
» Narzędzia  
» Patch  
» Mody
» Inne    

Chiny

»Jednostki Chin  
» Struktury Chin  
» Ulepszenia Chin  
» Tajne bronie Chin  
» Misje Chin  

USA

» Jednostki USA  
»Struktury USA
» Ulepszenia USA
»Tajne bronie USA
» Misje USA

GLA

» Jednostki GLA
» Struktury GLA
» Ulepszenia GLA
» Tajne bronie GLA  
» Misje GLA

Cywile

» Jednostki neutralne
» Struktury neutralne


 

 

 

Generals

::R::E::K::L::A::M::A::

C&C Generals jest kolejną grą z serii C&C tyle ,że już NIE JEST wydany pod szyldem Westwoodu.Fabuła nie jest kontynuacją ŻADNEJ z pozostałych gier C&C.Akcja zaczyna się w 2022 kiedy to GLA zaczyna atakować Chiny i zdobywając kolejne tereny doprowadza rząd ChRL do kontrataku.GLA chce również zaatakować USA swymi pociskami dalekiego zasięgu USA.Satelita USA zestrzeliwuje jednak wszystkie pociski GLA z głowicą chemiczną ,ale chemikalia zostały rozpylone w atmosferze zarażając ludność USA.USA postanowiło przystąpić do wojny przeciwko terrorystom.
Dalej to od nas zależy jak się potoczą dalsze losy świata.Możemy stanąć do walki po stronie GLA,ChRL czy USA.Różnice pomiędzy państwami są ogromne czyli każde państwo powinno obierać inną taktyke.GLA nie potrzebuje prądu,ale na początku wolno się rozbudowuje,USA ma dużo opcji wyboru ich jednostki są drogie ale skuteczne,Chiny mają jednostki i słabe i potężne którym głównym atutem jest tzw.Hord Bonus.Tryb rozgrywki jest niemalże taki sam.Zmieniło się niemal wszystko .Rozbudowujemy się niemal tak samo jak w Starcrafcie czy Warcrafcie czyli potrzebujemy buldożerów(USA,ChRL)/robotników(GLA) do wzniesienia konstrukcji.Pieniądze otrzymujemy poprzez pojazdy dostawcze(ChRL),helikoptery(USA),robotników(GLA) którzy biorą zapsy ze składu zaopatrzenia.Hakerzy(ChRL)którzy kosztują jedyne 600$ a co pare sekund pobierają od 5-10$(mało ale jak będziesz miał 20<x to dochody będą ogromne) i poprzez zbieranie złomu(GLA) tyle że kasa jest z tego mała(10%-30% wartości pojazdu).Wydaje się że ChRL i GLA mają lepiej od USA ale ich Chinnoki biorą 1200$ i szybko je transportują a Supply Track bierze 300$ a robol GLA tylko 75$.
Co dalej....jak już mówiłem jednostki są różne ale tutaj jest bardzo duża zgodność w siłach..na przykład żeby pokonać 1 Rangera USA trzeba 2-3 Rebelów GLA.1 Rebel GLA kosztuje 100,2 Red Guards Chin 300$,a 1 Ranger USA 225$, więc proporcje są jakby ok ale Rebel GLA jest zbyt słaby.Pojazdy czyli to co pancerniacy lubią są dobrym argumentem siły.Pojazdy są szybkie,opanczerzone,mobilne jak i niszczycielskie.Co prawda znowu GLA na początku jest w odstawce(Skorpiony i Maraudery nie są zbyt dobre,ale trzeba czasu na ich rozbudowanie ze "złomu) to czołgi USA i ChRL są niszczycielskie.Tu jest różnie Crusader jest lepszy od Battlemastera ale Paladin od Overlorda dostaje w tyłek.W lekkich pojazdach jest właściwie po równo.Grupa Hummerów z rakietami TOW może zniszczyć(!)grupe Overlordów,Chińskie Dragony io Gattling Tanki są BARDZO skuteczne są przeciw piechocie,a GLA Technicale,Quad Cannony i Rocket Buggy są na równi z nimi ale jak "naszprycują się złomu"sa od nich o wiele lepsze.W artylerii jest przewaga Chin gdyż Nuke Cannons zmiatają z powierzchni ziemi ale nie są skuteczne przeciw jednostkom które szybko się poruszają,Inferno zadaje mniejsze obrażenia ale lepiej celuje do jednostek w ruchu.Tomahawk Missiles są dla mnie najgorsze gdyż ich pociski wolno lecą tak samo jak pociski ze SCUD GLA,ale ich rakiety zadają więcej obrażeń i mogą mieć upgrade który daje w ich głowicach bakterie wąglika.Co do sił powietrznych powiem krótko...GLA nic nie ma,ChRL mają 1 Miga,a USA mają helikoptery Comanche,myśliwce Raptor i Stealth oraz bombowca Aurore.A w jednostkach morskich....PUSTKA!NIC NIE MA :((a można by bitwe morską stoczyć).Jednostki tak jak w RA2 i TS awansują przez co same się leczą,są odporniejsze i zadają więcej obrażeń.
Możemy również kupować upgrady jak np:AP Rockets,TOW Missiles,Flashbang Grenades,Black Napalm,wąglik w głowicach :).Następną nowością są tzw.gwiazdki generalskie czyli zdobywamy gwiazdki(poprzez zdobywanie punktów doświadczenia) i np:udostępniamy sobie czołgi Paladine,wyrzutnie SCUD,czołgi Emperor,impuls EMP,nalot dywanowy itd,itp.Ogólnie podsumowując wcale nie ma aż takiej dysproporcji.
A teraz sprawy bardziej przyziemne :).Grafika jest 3D,ale niestety jest brzydka.Obiekty są kanciaste,niedokładne,piechota wygląda okropnie,pojazdy dziwnie się poruszają,a jedyne co mi się podoba to wybuchy :).Karta graficzna mimo tego MUSI być min.32MB a zalecana jest 64MB.Muzyka i dżwięki są ładne,jednostki nie mówią zadnych głupot(tj. w takiej starej grze RTS w której mówili dosyć często"oki doki"co mnie wqrzało niemiłosiernie),słychać spadające drzewa,umierających piechociarzy,świergot ptaków :).A w muzyce czuć specyficzne dla danej strony rytmy.Grywalność jest dosyć wysoka,gra nadal nas zaprasza do przejścia gry po raz -enty bo naprawde warto jest zobaczyć końcowe outro(szczególnie GLA :)).Gra ma bardzo duże wymagania co wymaga mocny procesor(min.1Ghz),dużo RAM(min.256) i troche miejsca na dysku(ponad 1 GB).Największym minusem gry jest bardzo mało misji(po 7 na każdego.
Podsumowując gra jest warta kupna szczególnie że Cenega obniżyła ostatnio cene(99zł wysyłkowo),a minusy przykrywają plusy :).

Grafika-7/10
Dżwięki-9/10
Muzyka-10/10
Grywalność-8/10
Możliwości gry-Duże
Sterowanie-Łatwe.


Martin Killer(4.10.2003)

   

 

Pick of the week:
pick of the week

 

 

 

(C) 2003 CNC Reactor. Wszelkie prawa zastrzeżone.