Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/irzopl1/domains/cc-series.pl/public_html/Core/includes/vars.php on line 48 Artykuły - Red Alert - Red Alert 3 - Pojazdy Aliantów
Ustanawiam poĹÄ czenie z PhiladefiÄ , proszÄ czekaÄ...
Niewiele pojazdów w alianckim arsenale było w tak istotnej służbie jak wielofunkcyjny bojowy wóz piechoty znany ze swojej prędkości i niezawodności w niemal każdym scenariuszu bitewnym. Choć większość szczegółów dotyczących BWP i australijskiej firmy odpowiedzialnej za ten wyjątkowy system uzbrojenia jest znanych, to ta relacja o służbie w polu przy takim pojeździe, wykonana przez wybitnego dziennikarza wojennego Selbiego K. Stewarta rzuca nowe światło na jedną z podstaw alianckiej sieci obronnej.
Fragment z "Alianci na froncie" Selbiego K. Stewarta: dzień 12, obrzeża Budapesztu
"Jesteśmy wyluzowani stary, my się dostosowujemy" mówi specjalista Boone, gdy za jednym zamachem zmienia swoją wieżyczkę , przygotowując ją dla pacyfikatora (Peacekeeper) ze 125-tej. Wywiad donosi, że niedaleko stąd jest duży kontyngent niezmechanizowanej sowieckiej piechoty, więc Boone zastąpił swoją standardową wyrzutnię rakiet czymś bardziej odpowiednim na nadchodzące walki. Pacyfikator jest cichy, przeglądając to co wygląda na wyolbrzymioną strzelbę na dachu samochodu pancernego. Boone jest rozmowny, lecz utrzymuje prosty strumień żartów o wojnie, domu rodzinnym i różnych jednostkach z którymi współpracował od czasu rozmieszenia.
"Mieliśmy jednego z tych Javelinów w zeszłym tygodniu, dobry człowiek, profesjonalista, prawdziwy gracz drużynowy. Ja tylko władowałem tą jego wyrzutnie rakiet do systemu namierzania, o tak..." - i w tym momencie Boone pokazuje procedurę, która jest tak szybka i złożona, że słowa nie wystarczą żeby ją opisać - "...i jest to jak bułka z masłem i czekoladą, no nie?
A w zeszłym miesiącu zostałem przydzielony do kompanii inżynieryjnej i pomagałem naprawiać 43-ą pancerną po Toledo. Nie wiem jak żeśmy naprawili część tego sprzętu. Mają wielkie mózgi ci inżynierowie. Świetna grupa dżentelmenów."
Doświadczenie specjalisty Boone'a jest niesamowite, lecz nie wyjątkowe. Choć Wielofunkcyjne BWP są organizowane we własne jednostki, to w praktyce ciągle wspierają inne drużyny bojowe. Są one szczególnie przystosowane do tej roli: Ich główny system uzbrojenia pozwala pasażerowi na wykorzystanie swojego specyficznego szkolenia bojowego i sprzętowego w zmodyfikowany, bądź wzmocniony sposób, co zapobiega udostępnianiu nieprawidłowych konfiguracji nieprzeszkolonym użytkownikom. W wyniku tego różni operatorzy wieżyczki dają BWP różne możliwości, co pozwala dowódcom polowym na szybkie dostosowanie sił pod różne zagrożenia, które by napotkali. Nawet bez operatora mogą one zapewnić świetne wsparcie przeciwlotnicze dla ciężkich jednostek pancernych przy pomocy lekkich wyrzutni rakiet.
Średnio, wielozadaniowy BWP spędza 80% czasu z dala od swojej macierzystej jednostki, co musi być bardzo stresujące dla większości żołnierzy. Dowódca Boone'a, kapitan McGregor wyjaśnia:
"Spójność jednostki jest kluczem. Poczucie rodzinności jest tym co utrzymuje żołnierzy w walce, nawet gdy zaczyna być ciężko. Przerzucanie pomiędzy różnymi jednostkami, ciągła praca z nowymi ludźmi, większość żołnierzy miałoby problemy z tym. Lecz jest to coś co załogi BWP muszą robić cały czas. Potrzebny jest specjalny rodzaj osoby, żeby pozostać w odpowiedniej skuteczności bojowej w takim środowisku."
Lecz Boone opiera się myśli, że jest jest jakiś wyjątkowy: "Jestem otoczony najlepszymi żołnierzami na świecie. Nie mogę wyobrazić sobie, żeby nie dać z siebie wszystko."
Gdy zapytany czy nie musiał kiedyś transportować kogoś kogo nie lubił, marszczy tylko nos i się śmieje. "Powiedzmy tylko, że niektóre z załóg K-9 nie są na tyle dobrze przeszkolone jak powinny."
Do tego czasu Boone kończy ostateczny przegląd systemu, a pacyfikator przyłącza się do dyskusji. Kierowcy BWP mają niesamowity talent w nawiązywaniu dobrych stosunków z innymi żołnierzami. Bez wątpienia to jest powód tak wysokiej przeżywalności załóg BWP i ich operatorów wież, nie wliczając ich wszechstronności i skuteczności jako jednostek bojowych.
informacje z pola bitwy:
Taksówka! - BWP może przewozić jednego operatora naraz, a jego specjalna wieżyczka dostosowuje się do ekwipunku przenoszonego przez niego, co pozwala wzmocnić jego możliwości. Wadą tego jest to, że BWP nie może używać własnej wyrzutni rakiet w trakcie przewożenia operatora.
Potęga przeciwlotnicza - wielozadaniowe BWP są standardowo wyposażone w system lekkich rakiet, przeznaczonych głownie do zwalczania lotnictwa. W połączeniu z wysoką prędkością i celnością nawet w trakcie ruchu, jest on świetnie przystosowany jako obrona przeciwlotnicza w standardowej opcji. Uziemiony - system lekkich rakiet może być użyty przeciwko celom na powierzchni. Wysoka szybkość prowadzenia ognia rekompensuje jakoś niewielką siłę ognia rakiet, które są głównie przeznaczone do przebijania lżejszego opancerzenia samolotów, zamiast pojazdów naziemnych, lub takich jak piechota. Duża prędkość, małe tarcie - BWP poświęca opancerzenie na rzec prędkości i jest w stanie prześcignąć większość pojazdów naziemnych, dlatego większość dowódców woli używać ich do szybkich uderzeń i jako siły szybkiego reagowania. Jest także skuteczny w szybkim transportowaniu piechoty poprzez pole bitwy, co skutkuje wieloma śmiałymi sabotażami przeprowadzanymi przez alianckich inżynierów.
Właściwości: Wyspecjalizowana, zmienna wieżyczka Wielozadaniowy system rakietowy W pełni regulowane zawieszenie terenowe Miejsce dla strzelca/pasażera Pełnowymiarowa opona zapasowa
Koszt - 800$
Pancerz - Lekki
Broń - Wielozadaniowy system rakietowy
Dostępny w - Armor Factory
Producent - Technologie Towne-Travers, Australia
Typ - Bojowy Wóz Piechoty
Dodatkowa umiejętność - Wyspecjalizowana, zmienna wieżyczka
Ulepszenia - ???