Czy nie męczył was fakt posiadania dość topornej polonizacji wyłącznie do wersji First Dacade? Bolał Was brak czcionki? A może dręczył Was fakt niekompatybilności polonizacji z łatką Nyergudsa 1.06?
Została właśnie wydana wersja 1.06b amatorskiego patcha do C&C Tiberian Dawn. Jest to bardzo rozwinięte rozszerzenie do już blisko 14 letniej gry, która zapoczątkowała całą serie Command & Conquer. Łatka zajmuje blisko 27Mb gdy posiadamy już zainstalowany Tiberian Dawn, lub blisko 100Mb gdy chcemy pobrać razem z grą która jest już Freeware - do pobrania z tego adresu. Oto jakie zmiany wprowadza patch 1.06b:
- Możliwość wyboru języka francuskiego, niemieckiego oraz hiszpańskiego.
- Wprowadza misje z Covert Operations (dodatku) oraz z wersji na Nintendo 64
- Możliwość gry Skirmish przeciwko komputerowemu graczowi.
- Możliwość robienia map ze śniegiem jak w Red Alert 1.
- Granie na wyższej rozdzielczości (na małych mapach są problemy)
- Więcej utworów w ścieżce dżwiękowej
C&C Sole Survivor - najbardziej tajemnicza gra z całej serii, ze względu na wydanie gry tylko na terenie USA. Wydana w 1997 roku, wraz z dwoma dodatkami do C&C Red Alert i Red Alert Retaliation na PSX. Była to jedna z pierwszych gier nastawionych tylko na rozrywke sieciową. Ponieważ mało kto w nią grał w Polsce (ja w nią grałem, ale to ponad pięć lat temu), postanowiłem zamieścić opis z Gry Online.
"Sole Survivor Online łączy koncepcję oryginalnego Command & Conquer z Doomem. Gracze wybierają po jednej jednostce i zostają rzuceni na planszę, w której próbują zniszczyć się nawzajem. Za każdy rozbity pojazd wroga, otrzymujemy punkty. Jeżeli to nas zabiją, respawnujemy się w losowo wybranej części mapy i próbujemy walczyć dalej - zupełnie jak w grach FPS, z tą różnicą jednak, że akcję gry obserwujemy z góry, podobnie jak w oryginalnej wersji programu.
Gra pozwala stoczyć boje za pomocą dwudziestu trzech różnych jednostek. Wśród nich znajdziemy także te, którymi w podstawowej wersji Command & Conquer kierować się nie dało, jak np. dinozaury. Po kilku pierwszych rozgrywkach okazuje się jednak, że tak duży wybór jest jednak bardzo dyskusyjny. Piechota nie nadaje się do niczego, chyba że wszyscy gracze wybiorą żołnierzy, wtedy rozgrywka ma jeszcze jakiś sens. Lekkie pojazdy bojowe i Visceroid także się nie sprawdzają, w sumie więc z 23 jednostek zostaje 8, plus wspomniane wyżej dinozaury. Poszczególne plansze żywcem przypominają to, co widzieliśmy w oryginalnym Command & Conquer. Pewnym ułatwieniem są porozrzucane tu i ówdzie power-up'y, które mogą np. przyspieszyć nasz wehikuł, tudzież zwiększyć siłę rażenia jego broni. I to w zasadzie wszystko, co można o grze powiedzieć. Słabo, jak na „dynamiczną grę akcji, osadzoną w świecie Command & Conquer.”
Już niedługo premiera nowego C&C Red Alert 3 Uprising. Do czasu wydania, powspominajmy kilka ważniejszych chwil w serii. Zaczniemy oczywiście od Tiberian Dawn, który został wydany 31 sierpnia 1995 roku. Jak sami widzicie, niedługo będziemy obchodzić już 14-lecie całej serii. W pierwszej grze z serii Command & Conquer, mieliśmy do wyboru gre między Global Defence Initiative, a Bractwem Nod. Gra początkowo działa na rozdzielczości 320x240, jednak potem doczekaliśmy się wersji GOLD która pozwalała na odpalenie gry pod Windows 95 w wyższej rozdzielczości. Obydwie kampanie miały po 14 misji, kampania GDI działa się w Europie, natomiast Nod swój teatr działań miał w Afryce. Seria Tiberium jest kontynuowana do dziś, a ostatnim jej dzieckiem jest dodatek Kane's Wrath do Command & Conquer 3 Tiberium Wars.
Dnia 31 sierpnia 2007 roku, Command & Conquer Tiberian Dawn stał się grą w pełni darmową. Następną grą w serii był C&C Red Alert 1, który początkowo miał być tylko dodatkiem...
Tak drodzy państwo! Patch 1.06 ujrzał światło dzienne.. pomimo że to nieoficjalna łatka zmian i poprawek jest na tyle że EA powinno się wstydzić że po 13 latach nie poprawili tej gry.
Lista zmian łatki jest ogromna ja przytoczę tylko najważniejsze, najbardziej zauważalne zmiany Nowa dostępna rozdzielczość 1024x768 Odblokowano tryb Skirmish (jednak przeciwnik nie buduje bazy tylko ma startowe jednostki, które falami atakują naszą bazę) Gra przez LAN powiększona do 6 graczy Odblokowano misje Covert Operations (pierwszy i ostatni dodatek do TD) dostępny w każdej wersji Tiberian Dawn Grafika dinozaurów została odblokowana, więc ludzie nie potrzebują już trybu funpark aby zagrać w misje stworzone przez fanów zawierających dinozaury. Główny budynek można wybrać dla lądowiska helikopterów, więc gracze mogą chronić nowo wybudowane helikoptery nadlatujące z krawędzi mapy Dodano tonę nowych ustawień dostępnych konfigurując plik [conquer.ini Odpowiedź piechoty Right Away!" została naprawiona; czasami nie była odgrywana Odblokowano remixy piosenek - Teraz słyszysz muzykę z C&C jaka naprawdę powinna być! Poprawiono większość misji gdzie przez błędy, AI nie budowało budynków Ponownie odblokowano misję GDI na Ukrainie
Posiadacze znanej kieszonsolki czyli Nintendo Dual Screen, doczekają sie niedługo amatorskiej konwersji C&C Tiberian Dawn na właśnie te konsole. Sterowanie będzie zdecydowanie łatwiejsze niż na PSP, gdyż Nintendo DS posiada Touch Pen. Projekt nie wchodzi w konflikt prawny z posiadaczem marki C&C, czyli Electronic Arts gdyż gra od blisko roku jest całkowicie za darmo możliwa do ściągnięcia z internetu. Podobna konwersja znanego tytułu czyli Starlite (Starcraft DS) to naruszenie praw autorskich Blizzarda.