» Recenzja
» Download
» Galeria
» Storyline
» Wymagania PC
» Multiplayer
» Granie Online / Rejestracja konta
» Wojska GDI
» Solucja
» Wojska Nod
:: Tiberium an Sun »Jednostki » GDI | |
Piechota | |
![]() |
Nazwa: Lekka piechota /Light Infantry/ Podstawa piechoty GDI. ¯o³nierz uzbrojony w karabin impulsowy M16 drugiej wersji (M16 MK.2). Jest tani, lecz jego uzbrojenie nie jest wysokiej jako¶ci. Jak ju¿ wcze¶niej wspomnia³em jest podstaw± i nienale¿ny liczyæ na co¶ wiêcej jak walki z inn± piechot± tej samej klasy. Koszt: 120 Pancerz: Lekki Zasiêg: Ma³y Broñ: M16 MK.2 Wymagania: Barracks |
![]() |
Nazwa: Graniaciarz /Disc Thrower/ Jest to ¿o³nierz uzbrojony w granaty o kszta³cie dysków. Jednostka ta ma daleki zasiêg w porównaniu do jej ceny i mocn± broñ. Czasami jest w stanie zwalczyæ kilka wrogich ¿o³nierzy. Jednostka znajdzie te¿ zastosowanie w ataku lekkich pojazdów :). Koszt: 200 Pancerz: Lekki Zasiêg: ¦redni Broñ: Granaty Wymagania: Barracks |
![]() |
Nazwa: In¿ynier" /Engineer/ In¿ynier posiada dwie umiejêtno¶ci, poza którymi jest bezu¿yteczny. Pierwsz± z nich jest naprawianie, jest to przydatna umiejêtno¶æ dziêki, której mo¿emy naprawiæ budynek zniszczony nawet do czerwonego stanu nie dop³acaj±c dodatkowych kosztów. Druga przydatna umiejêtno¶æ to przejmowanie wrogich i technicznych budowli na swoj± stronê, które przewa¿nie przynosz± nam nowe mo¿liwo¶ci budowlane, szkoleniowe i techniczne :). Koszt: 500 Pancerz: Lekki Zasiêg: Brak Broñ: Zestaw narzêdzi (nieatakuje jednostek) Wymagania: Barracks |
![]() |
Nazwa: Medyk /Medic/ Medyk, jakby trudno by³o siê domy¶leæ s³u¿y do leczenia zranionej piechoty. Robi to szybko, za darmo i skutecznie. Nie umie atakowaæ. Koszt: 600 Pancerz: Lekki Zasiêg: Ma³y-Bezpo¶redni Broñ: apteczka Wymagania: Barracks |
![]() |
Nazwa: Piechota skacz±ca /Jump Jet Infantry/ Jest to ¿o³nierz bardzo podobny do lekkiej piechoty, tyle tylko ¿e potrafi siê odbijaæ od ziemi i lataæ przez d³u¿szy dystans w powietrzu. Uzbrojony jest w karabin impulsowy i ¶wietnie sprawdza siê w du¿ych grupach na ataki jednostek NOD, które nie potrafi± odeprzeæ ataku z powietrza, w takich sytuacjach los wroga jest w naszych rêkach :). Na ciê¿sze pojazdy z uzbrojeniem przeciw lotniczym, ani do gromadek rakieciarzy bractwa NOD, którzy mog± stawiaæ zagro¿enie bym nie radzi³ atakowaæ. Koszt: 600 Pancerz: Lekki Zasiêg: Ma³y Broñ: M16 MK.2 Wymagania: Barracks ;Radar |
![]() |
Nazwa: Komandos Widmo /Ghostalker / Widmo jest komandosem przerzuconym z frakcji zapomnianych do GDI. Jest on wyposa¿ony w dwie ¶miertelne bronie dla Bractwa NOD. Pierwsza to karabin miotaj±cy cz±steczkami, który potrafi zabiæ kilku ¿o³nierzy na raz. Jest on równie¿ silny na pojazdy, które jest w stanie zniszczyæ w mig. Przeszkodê stawiaj± mu tylko jednostki lotnicze, przed którymi nie umie siê obroniæ, wiêc trzymajcie go z daleka od takowych jednostek ze wzglêdu na jego stan zdrowia. Drug± broni± naszego komandosa jest C4, które mo¿e zniszczyæ ka¿dy budynek niezale¿ny od wielko¶ci (W dodatku do Tibrium an Sun (Firestorm) potrafi on pod³o¿yæ ³adunek C4 pod pojazdy ) . Nie stawia³ bym go na próbê atakuj±c struktury obronne frakcji NOD, w szczególno¶ci Obeliksa. Nasz komandos posiada równie¿ przydatny atut leczenia siê na polach tyberium, w koñcu proszê nie zapominaæ, ¿e Widmo jest z frakcji niezapomnianych, którzy najczê¶ciej s± mutantami przez nieustanne badania Bractwa NOD nad mutacj± Tyberium. Koszt: 1750 Pancerz: Lekki Zasiêg: ¦redni Broñ: Karabin miotaj±cy cz±steczki i £adunek C4 Wymagania: Barracks ;Tech Center |
Pojazdy | |
![]() |
Nazwa: ¯niwiarka /Harvester/ ¯niwiarka jest pojazdem, który specjalizuje siê w zbieraniem tyberium do rafinerii, która daje nam za nie pieni±dze. ¯niwiarka za zielone tyberium dostaje 700 kredytów, a za niebieskie bardziej bogate w sk³adniki 1000 kredytów. ¯niwiarki s± bez broni i musisz zawsze o je dbaæ, aby nikt ich nie zniszczy³, poniewa¿ to jedyny sposób na zarobek. Najlepiej, aby na jedn± rafineriê przypada³y dwie ¿niwiarki. Koszt: 1400 Pancerz: Ciê¿ki Zasiêg: Bezpo¶redni Broñ: Brak Wymagania: Rafineria i War Factory |
![]() |
Nazwa: Tytan /Titan/ Tytan jest 8 metrow± wszechstronn± maszyn± krocz±c± uzbrojon± w jedno wielkie 120 mm dzia³o. Robot znajdzie zastosowanie ofensywne jak i defensywne. Idealna jednostka szturmowa, s³aba przeciwko piechocie. Niestety tytan nie potrafi siê obroniæ przed atakiem z powietrza, wiêc poza Tytanami w oddzia³ach defensywnych powinny znale¼æ siê tak¿e jednostki przeciwlotnicze jak i przeciw piechocie. Koszt: 800 Pancerz: ¦redni Zasiêg: Daleki Broñ: Dzia³o 120 mm Wymagania: War Factory |
![]() |
Nazwa: Poduszkowiec systemu rakietowego /Hover Multi-Launch Rocket System / Hover Multi-Launch Rocket System w skrócie MLRS, jest to poduszkowiec unosz±cy siê nad ziemi± uzbrojony w system rakietowy, bardzo skuteczny przeciwko jednostk± lotniczym. Pojazd ¦redniego i Dalekiego zasiêguj i radzi sobie ze sprytem z pojazdami z lekkimi opancerzeniem. Jednostka posiada pewien przydatny atut, przez który mo¿e przeje¿d¿aæ przez rzeki i morza. Koszt: 900 Pancerz: Lekki Zasiêg: ¦redni-Du¿y Broñ: Rakiety Wymagania: War Factory; Radar |
![]() |
Nazwa: Mobilny pojazd z Radarem /Mobile Sensor Array/ Jest to mobilny pojazd z systemem radarów z najnowszymi czujnikami. Roz³o¿ona jednostka jest w stanie wykryæ wroga, który jest w technologii Stealth oraz jednostki podziemny zbli¿aj±ce siê do terenu obok pojazdu, przy podziemnych wrogich jednostkach s³yszymy ostrze¿enie od E.V.A, tak samo jak w przypadku zrzucenia broni biologicznej przez NOD. Jednostka ta ma zasiêg kulisty. Koszt: 950 Pancerz: Lekki Zasiêg: ¦redni Broñ: Brak Wymagania: War Factory ;Radar |
![]() |
Nazwa: Rozpraszacz /Disrupter/ Disrupter to ¶rednio opancerzony pojazd uzbrojony w wielkie dzia³o wytwarzaj±ce fale rezonansow±, która niszczy wrogie jednostki i budynki z wielk± ³atwo¶ci±, nie ma co¶ siê dziwiæ w koñcu jest to jeden z ostatnich projektów zrealizowanych w statku Filadelfia. Nale¿y wzi±æ pod uwagê, ¿e rozpraszaæ atakuje wszystko co stanie mu na drodze jego celu. Nawet w³asne jednostki. Koszt: 1300 Pancerz: ¦redni-Ciê¿ki Zasiêg: ¦redni-Du¿y Broñ: fale rezonansowe Wymagania: War Factory; Tech Center |
![]() |
Nazwa: Mamuci Czo³g druga wersji /Mammoth Mk. II / Mamuci czo³g jest najpotê¿niejsz± jednostk± frakcji GDI. Ta cztero no¿na jednostka uzbrojona jest w dwa dzia³a miotaj±ce cz±steczkami, które s± w stanie powaliæ ka¿d± jednostkê na polu bitwy. Czo³g wyposa¿ony jest równie¿ w dwie wyrzutnie rakiet do obrony przeciwlotniczej i ataku na jednostki znajduj±ce siê u boku niej. Dziêki takiemu uzbrojenie Robot ten jest prawie nie pokonany na polu bitwy. Lecz jednostka jest pod ci±g³ymi badaniami w statku Filadelfia, wiêc mo¿na wykupiæ tylko jeden egzemplarz. Koszt: 3000 Pancerz: Ciê¿ki Zasiêg: ¦redni-Du¿y Broñ: Dwa dzia³a miotaj±ce cz±steczkami i dwie wyrzutnie rakiet Wymagania: War Factory; Tech Center |
![]() |
Nazwa: Mobilny Pojazd Budowlany /Mobile Construction Vehicle/ MCV to mobilny pojazd budowlany dziêki, któremu mo¿emy rozbudowaæ siê swoj± bazê. Mo¿na budowaæ w nim bardzo du¿o struktur ró¿nego rodzaju np. obronne, szkoleniowe, techniczne. Ka¿dy budynek ma swoje przeznaczenie, a konstruowanie ich jest tylko i wy³±cznie mo¿liwe poprzez roz³o¿one MCV. Budynki, mo¿na budowaæ obok postawionych poprzedni struktur, a zaczyna siê od MCV. Pamiêtaj, ¿e MCV to Construction Yard który jest najwa¿niejszym budynkiem w grze i powiniene¶ mieæ go na oku, a¿ do koñca rozgrywki. Koszt: 2500 Pancerz: Ciê¿ki Zasiêg: Brak Broñ: Brak Wymagania: War Factory; Tech Center |
![]() |
Nazwa: Robot Szperacz /Hunter-Seeker Droid/ Jest to jednostka, która ma na celu zniszczenie losowej jednostki lub budynku wroga. Jednostka zostaje wys³ana na wroga i ,nie mo¿emy sterowaæ. Koszt: Brak Pancerz: Brak Zasiêg: Ca³a mapa Broñ: Ladunki wybuchowe Wymagania: GDI Tech Centre; Hunter-Seeker Control |
Lotnictwo | |
![]() |
Nazwa: My¶liwiec Orka /Orca Fighter/ My¶liwiec Orka to podstawa jednostka w lotnictwie GDI. Jest szybka i skuteczna na ma³e cele tj. czo³gi "Tick Tank" itp.. Uzbrojona jest w dwie wyrzutni rakiet, które dobrze sobie radz± z zarówno jak z wcze¶niej wspomnianymi ma³ymi jednostkami jak i ma³ymi budowlami. Jednak¿e nie atakowa³ bym wrogich budynków i jednostek przeciwlotniczych. Po udanym nalocie jednostka tankuje siê oraz zostaje uzbrojona w now± amunicjê. Koszt: 1000 Pancerz: ¦redni Zasiêg: ¦redni Broñ: Dwie wyrzutni rakiet Wymagania: Helipad |
![]() |
Nazwa: Bombowiec Orka /Orca Bombardier / Bombowiec Orka to bardzo dobra jednostka do ataku na bazê wroga, wyrz±dza on wielkie straty, lecz jest o wiele wolniejszy od my¶liwca. Jednostka uzbrojona jest w bomy krusz±ce, które zrzuca na wybrany budynek lub jednostkê wroga. Jednostka ³aduje amunicje na lotnisku. Koszt: 1600 Pancerz: ¦redni Zasiêg: Ma³y Broñ: Bomby krusz±ce Wymagania: Helipad; Tech Center |
![]() |
Nazwa: Podno¶nik Orka /Orca Carry-All/ Podno¶nik Orka to najwiêkszy model z rodziny ork, s³u¿y on do transportu pojazdów. Mo¿emy transportowaæ swoje nowe oddzia³y na teren wrogich pól lub eskortowaæ uszkodzone pojazdy i reperowaæ je lub daæ do spuszczenia zawarto¶ci Tyberium do Rafinerii bezpo¶rednio z helikoptera. Mo¿na równie¿ jednostkê odpi±æ i wtedy pojazd ma samokontrolê nad swoimi ruchami. Koszt: 900 Pancerz: Lekki Zasiêg: Bezpo¶redni Broñ: Brak Wymagania: Helipad; Service Depot |
Jednostki dostêpne tylko w niektórych planszach | |
![]() |
Nazwa: Transportowiec Orka /Orca Transport/ Transportowiec Orka to brat podno¶nika, który ma to samo zastosowanie tyle tylko, ¿e do piechoty. Transportowiec ten mo¿e pomie¶ciæ 5 jednostek piechoty i przenie¶ je w dowolne miejsce na mapie. Pancerz: Lekki Zasiêg: Bezpo¶redni Broñ: Brak |